Mladší přípravka

Tato kategorie byla poprvé naplněna v sezóně 2013/2014 dostatkem hráčů.  V této sezóně (2018-2019) to jsou ročníky 2010,2011. Tato kategorie je přihlášena do soutěže - okresní soutěže mladších přípravek. Hledáme a nabíráme hráče ročníků 2010 a mladší, přijďte či volejte 603 800 727 (Petr Hanáček).  Trenéry této kategorie je Martin Hájek a Tomáš Procházka.

Aktuality

Ukázkový brankářský trénink SKFS na Lhotě ve spolupráci Brankářské akademie Daniela Zídky

03.06.2019 16:40
Dobrý den trenéři, Dovolte mi si Vás pozvat na akci pořádanou šéfem vzdělávání SKFS p. Kormaníkem konané 3.6.2019 na hřišti SK LHOTA. Posílám Vam pozvánku na ukázkový trénink Brankářské akademie...

Létající týmy trenérů na Lhotě - 24.10. 16:45

20.10.2018 20:50
Ve středu 24.10. 2018  od 16:45 na hřišti SK Lhota okres Kladno zavítají na Lhotu tým létajících trenérů. Na Lhotu zavítá tým létajících trenérů v čele s vedoucím týmu pro Středočeský kraj...

První trénink mladší přípravky

07.08.2016 21:36
V pondělí 7.8.2016 v 17:30 se koná první trénink mladší přípravky, přijďte kdo můžete. Další tréninky jsou vidět ně týmovém webu tymuj.cz či kalendáři SK Lhota. Trenéři

Nábor do všech kategorii přípravek

23.06.2016 14:16
Během srpna 2016 probíhá nábor do kategorií přípravek. Ml. přípravka ročníky 2009,2008, starší přípravka ročníky 2007,2006. Zájemci volejte Petr Hanáček 603800727. S pozdravem, Petr Hanáček

Otázky a odpovědi: U09 Ml. přípravka

Kdy začít s fotbalem?

V kolika letech přihlásit dítě do fotbalové přípravky? Obecně lze fotbal začí cca od 5ti let. Mezi dětmi stejného věku jsou ale značné rozdíly jak fyzické tak i mentální.

Rodiče se musí sami rozhodout, zda-li přihlásit své dítě do fotbalové přípravky, před tím se doporučuje si zkusit odpovědět následující otázky.
Je dítě schopno na tréninku vnímat informace a podřídit se někomu jinému, než vám rodičům?

  • Je schopno přijímat informace, zvládnout nácvik a udržet disciplínu ve skupině dětí?
  • Chápe alespoň rámcově pravidla sportu?
  • Máte li pochybnosti, zda dítě tyto požadavky zvládne doporučuji počkat se zápisem o půl roku.

 

Jak trénovat kategorii U6-U8

Zvláštnosti sportovní přípravy kategorie přípravky 6 – 8 let ve fotbale:

- etapa seznamování se sportovní aktivitou,

- začátek v nízkém věku - je důležité pro dosažení maximálních výkonů v dospělosti,

- cvičeni všeobecného charakteru – různorodé pohybové aktivity,

- děti jsou citlivé vůči nadměrné specializované zátěži,

- uplatnění spontánní pohybové aktivity má intermitentní charakter zatížení – střídaní krátkodobého zatížení vysoké intenzity s nízkou (odpočinek, chůze),

- jedinečná senzitivní období ovlivňující efektivitu tréninku,

- pro senzitivní období je určující biologický věk.

 

Trendy v oblasti přípravek a modelové utkání:

https://tv.fotbal.cz/metodicka-videa/default.htm

https://nv.fotbal.cz/scripts/detail.php?id=70894&tmplid=1369

Příklad případová studie:

Analýza sportovního tréninku věkové kategorie U6 - U8 ve fotbale  

 

 

Jak být příkladem dětí? Desatero pro rodiče a Fanoušky


Co je citomíč ?

Díky této pomůcce mohou vaši svěřenci udělat během jedné sezóny až 500 000 doteků s míčem. Profesionální fotbalista se průměrně dotkne míče za rok asi 50 000 krát. Není to dostatečný argument?

 Ukázka na webovém odkazu:

https://fotbal-trenink.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=959:citomi&catid=82:citomi&Itemid=177

Efekt opakování

Když se dítě učí hrát na klavír, má tendenci používat celou horní část svého těla: zápěstí, paži, rameno, trup. Dokonce i obličejové svaly vyloudí na tváři grimasu při každém tónu. S tréninkem a praxí přestane rodící se klavírista používat všechny zbytečné svaly a každý tón zahrává jen příslušným prstem. Pak dále rozvíjí "lekhý dotek" a postupně začíná hrát s půvabem a lehkostí. To je proto, že dítě postupně ustoupilo od používání masivního počtu neuronů a začalo používat jen těch pár, k dané činnosti předurčených. Toto efektivnější využívání neoronů se objevuje kdykoliv se staneme dovednějšími a zběhlejšími v nějaké dovednosti.  

Přínosy

§  Velkým počtem opakováním rozvíjíme ovládání míče.

§  Rytmický charakter podněcuje kognitivní připravenost potřebnou mírou pozornosti a koncentrace.

§  Možnost manipulace s časovým tlakem podle potřeb jednotlivců. 

§  Umožňuje podporovat správné držení těla z obecného hlediska.

§  Přirozenou cestou učí správnému specifickému stavění se k míči.

§  Rozšiřuje pohybový slovník.

§  Pohyb míče v třírozměrném prostoru umocňuje potřebu přesné práce s míčem.    

§  Dočasné potlačení vlivu síly úderu zdůrazní proces učení zaměřený na motorickou stránku věci.

§  Bez boty - zapojení většího množství vjemů(multisenzorová integrace) spolu se zvukovými vjemy(sonifikace) zkvalitňuje proces motorického učení

§  Zapojení hudby navodí to správné emoční a výukové prostředí.

§  Kombinace učení objevováním a napodobováním pomáhá urychlit a vylepšit proces učení.

§  Skupinové učení je skrze synchronizovaná cvičení velmi účinné

§  Plné soustředění na daný úkol zaručuje trvalé změny ve fotbalových dovednostech.

§  Udržování rovnováhy.

Metodické poznámky

§  Strukturovaná cvičení vedoucí k dostatečně silným paměťovým stopám v dlouhodobé motorické paměti.

§  Ruka držící síťku zůstává v poloze před břichem, zvláště důležité při cvicích kdy míč opisuje delší dráhu(zeměkoule)

§  Do správné polohy, která umožní optimální nákop nás dostávají pohyblivé dolní končetiny realizující pohyb laterání(do stran) i saginální(dopředu, dozadu), otevřený postoj.

§  Plynulá výměna stojné nohy.

§  Kombinace různých rytmů.

§  V pohybu jsou 3 věci - nohy, ruka, míč.

§  Ovládání míče v otevřeném prostoru, obtížnost zvýšíme omezením prostoru(tyče).

§  Různé způsoby kopu.

§  Plánování, evidování: tréninkového času, počtu opakování, odpočinku, druhu cvičení, pohybů.

 

Vizualizace dovedností zvyšuje výkon:

§  jasná představa o pohybu před vlastním provedením

§  schopnost sledovat pohybovou dovednost a umět ji analyzovat

§  čím rychleji jsi schopen si něco představit, tím rychleji to sám správně provedeš

 

Ideomotorika - přehrávání správných pohybů v mozku i v době mimotrénikové, třeba před spaním v posteli.

 A jak si takovou pomůcku sestrojit ?

Stačí síťka na míč. Je vhodné ji vylepšit poutkem z nějakého pružného materiálu, za které pak síťku držíme.